Рашкевич Ірина Анатоліївна,

                                           Самоаналіз
Рашкевич Ірини Анатоліївни,
спеціаліст, вчитель інформатики ЕНВК№1 
щодо стану реалізації проблемної теми 

«Організація проектного навчання як фактор забезпечення 
продуктивної творчої діяльності учнів»

І. Приоритетні напрямки та шляхи реалізації проблемної теми.

  Управляти пізнавальною активністю школярів без сформованої навчальної мотивації неможливо, а проектне навчання – один із факторів формування стійкого пізнавального інтересу.

Стійкий пізнавальний інтерес – ознака готовності учня до навчання, внутрішня рушійна сила духовного розвитку особистості. В освітньому процесі пізнавальний інтерес виступає, з одного боку, як мотив навчання, а з другого, – як умова успішного навчання.

Проектне навчання, як фактор формування пізнавального інтересу, дає матеріал для роздумів, можливість виявляти ініціативу і самостійність, потребує розумового напруження, винахідливості та творчості. Пізнавальна діяльність учнів при цьому в основному має колективний характер, що створює передумови для взаємодії суб’єктів навчання, дає можливість обміну інтелектуальними цінностями, зіставленню і узгодженню різних точок зору про об’єкти, що вивчаються на уроці.

У звітному періоді робота над реалізацією проблемної теми була організована в декількох основних напрямках:

- вивчення досягнень психолого – педагогічної науки та практики щодо означеної проблеми;
- формування особистого досвіду організації проектного навчання школярів як на уроках, так й у позаурочний час.

Актуальним стало також:

- апробація прийомів проектного навчання: короткотривалі проекти( 2-4кл.), середньотривалі проекти (5-8кл.), довготривалі проекти (9-11кл.);
- розробка схем аналізу та самоаналізу уроку в світі проектної технології;
- вивчення способів реалізації стимулюючої дії оцінювання;
- з’ясування чинників, які найсильніше впливають на вдосконалення мотиваційної сфери.


ІІ. Узагальнення концептуальних положень проблемної теми здійснювалося у процесі самоосвітньої діяльності (робота з відповідними друкованими та електронними джерелами знань) та в ході методичної роботи:
Навчальний рік
Назва і тема заходу
Тема виступу
2010-2011
Науково-теоретичний семінар «Вивчення структури управління пізнавальною діяльність школярів», засідання МО
«Дидактична система «Програмоване управління».
2010-2011
Засідання МО
«Чинники, що впливають на формування мотиваційної сфери учнів та на підвищення їхнього інтересу до освітнього процесу»
2011-2012
Семінар-практикум «Визначення рівня розвитку пізнавальних можливостей і здібностей учнів»
«Традиційні та інноваційні прийоми поточного оцінювання навчальних досягнень учнів»
2012-2013
Засідання педагогічної ради «Управління уроком – найважливіший фактор модернізації освітнього простору навчального закладу»
«Інтерес до навчання як структурний компонент пізнавальної діяльності школярів»
2013-2014
Засідання МО
«Узагальнений алгоритм проектування та схема оформлення проекту»
2014-2015
Школа становлення вчителя
Круглий стіл – «Концептуальні положення проектної освітньої технології»

   ІІІ. Практична реалізація теоретичних знань має місце на уроках – як на робочих, так й на відкритих.
Щороку беру участь у традиційному шкільному місячнику відкритих уроків в межах підготовки до психолого-педагогічного консиліуму «Адаптація учнів 5-х класів до нових умов навчання»:
Навчальний рік
Дата проведення
Клас
Тема уроку
2009-2010
17.11.2009р.
5-А
Створення анімованих зображень з використанням поля форм.
Створення нових форм та їх використання.
2009-2010
16.03.2010р.
5-А
Поняття циклу. Опис оператора повтору. Оператори «повтори», «всегда»
2010-2011
09.12.2010р.
5-В
«Перетворення малюнків»
2012-2013
18.11.2012
2-А
«Як людина сприймає інформацію»
2013-2014
20.12.2013
5-А
«Вікна. Операції над вікнами. Робота з вікнами та їх об’єктами»
2014-2015
17.12.2014
5-А
«Поняття про файл і каталог, їх імена. перегляд списків імен файлів і папок»
На уроках не лише даю учням певну суму знань, умінь і навичок, а намагаюся навчити їх здобувати й використовувати на практиці нові знання, формувати вміння співпрацювати, спілкуватися, адаптуватися до нових обставин, знаходити шляхи вирішення життєвих ситуацій.
  
ІV. Ріст фахової компетентності має місце в ході реалізації проблемної теми та може бути простежений в декількох напрямках:
-  проходження курсів:     
№ п/п
№ посвідчення/
сертифіката
Дата видачі
Р-9
20.02.2010р.
Основи створення комп’ютерних презентацій
W-57
25.03.2010р.
Основи Web-дизайну
VВ-27
15.12.2010р.
Основи візуального програмування
2010/478
15.12.2010р.
Використання ВЕБ 2.0 технологій за програмою Intel® «Навчання для майбутнього»

-  участь у професійних конкурсах:
Навчальний рік
Рівень конкурсу
Назва
конкурсу
Результативність
2010-2011
Шкільний
 «Кращий навчальний кабінет»
3 місце по ЕНВК№1
2011-2012
Міський
Конкурс впроваджених проектів Intel® «Навчання для майбутнього»
Грамота НМЦ
2012-2013
Міський
«Кращий молодий спеціаліст року»
Дипломант  конкурсу,  І місце

     V. Вдосконалення педагогічного впливу проявляється у підвищенні якості знань учнів з інформатики та в результатах іхньої участі в інтелектуальних конкурсах.

Аналізуючи результати навчальних досягнень учнів за 2011 – 2013 р.р. , можна зробити висновок, що якість знань учнів при застосуванні елементів методу проектів підвищується. В порівнянні з 2011 р. показники достатнього рівня збільшились на 7 %, а середній рівень зменшився на 3% та відсутній початковий рівень.

Підсумки навчальних  досягнень учнів за 2011- 2012 н.р.:
класи
Всього
учнів
Інформатика
 В
%
 Д
%
 С
%
 П
%
     5









     6









     7









     8









     9









    10
34
13
38%
18
53%
2
6%
1
3%
    11
36
10
28%
19
53%
7
19%
0
0%
Всього
70
23
33%
37
53%
9
13%
1
1%
  %










Підсумки навчальних  досягнень учнів за 2012- 2013 н.р.:
класи
Всього
учнів
Інформатика
 В
%
 Д
%
 С
%
 П
%
    5








0
     6









     7









     8









     9
-
-
-
-
-
-
-
-
-
    10
37
10
27%
27
73%
-
-
-
-
    11
36
12
33,3%
17
47,2%
7
19,4%
-
-
Всього
73
22
30%
44
60%
7
10%
0

  %







0

  
Участь вихованців у конкурсах:
Навчальний рік
Рівень
Назва конкурсу
Кількість учасників
Клас
Зайняте місце
2010-2011
Міжнародний 
«Бобер»
17учасників
5-8
5- добрий
результат
2011-2012
Міжнародний 
«Бобер»
5 учасників
9-Б,
2-Б, 11-А
4- добрий
результат
2012-2013
Міжнародний 
«Бобер»
26 учасників
4,10
6- добрий результат,
14- відмінний результат – 14
2012-2013
Міжнародний 
Телеміст «Москва-Запоріжжя»
з теми «Екологічні проблеми очима молоді»
1учасник
10-А
лауреат ІІ Міжнародного  медіафестивалю
2012-2013
Всеукраїнський
Медіафестиваль
у номінації кращий відеофільм «Рукотворне чудо»

1учасник
10-А
Учасник
2014-2015
Міжнародний 
«Бобер»
9учасників
10-Б,
4
5-  добрий
результат


    Проектне навчання є альтернативною формою організації навчання з метою виховання в учнів пізнавального інтересу. Нестандартні уроки більше подобаються учням, ніж звичайні, буденні заняття з усталеною структурою й режимом роботи, тому практикувати такі уроки доцільно кожному вчителю, однак перетворювати це на панацею небажано. Уміле поєднання традиційних і нетрадиційних форм роботи, використання вчителем нестандартних методів, прийомів та форм організації пізнавальної діяльності учнів та досконале володіння методикою їх впровадження забезпечують підвищення ефективності освітнього процесу.






Комментариев нет:

Отправить комментарий